سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند به موسی علیه السلام وحی کرد : «نعمت هایم را به خلقم یادآوری کن، به آنان نیکی نما و مرا محبوبشان گردان که آنان، جز کسی را که به آنان نیکی نموده است، دوست نمی دارند».غایت آرزوی دوستداران [إرشاد القلوب]
سیاسی اجتماعی ومناسبت ها
لینک‌های روزانه
پیوندها

چکیده‌ای از گزیده بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در خصوص انتخابات و معیارهای انتخاب از سوی مردم

    مشارکت عمومی در این انتخابات مهمتر از هر چیز دیگر است چرا که نشان‌دهندة همبستگی ملی است و همبستگی ملی نیز کشور را در مقابل هرتوطئه‌ای مصون می‌سازد, اما انتخاب نامزد اصلح نیز در میان نامزدهای صالحی که صلاحیت آنها تایید می‌شود, دارای اهمیت فراوانی است.
          هنر مردم این است که در انتخابات کسی را برگزینند که به فکر دین و دنیا و فرهنگ ملت باشد و بتواند بار عظیم پیگیری اهداف مادی و معنوی نظام را بر دوش گیرد که این امر خطیر, از عهده کسی برمی‌آید که با نشاط, پرحوصله, با همت, مقتدر و هوشمند باشد.
         
         
   ??
         

       من بار دیگر شما مردم عزیز و همة مردم کشورمان را دعوت می‌کنم که در تجربة انتخاباتی که در پیش است, فعالانه شرکت و حضور پیدا کنید. شخصیت‌های صالحی که به شما معرفی می‌شوند, آنها را به تناسب اهداف والای این ملت و این انقلاب و این نظام انتخاب کنید. با پشتوانة آراء مردمی باید دولتی سرکار بیاید که با قدرت گره‌ها را باز کند و کارهای بزرگ را انجام دهد؛ کارهایی که در نیمة راه است و باید تلاش مضاعف و با جد و جهد به نتیجه برسد, آنها را به نتیجه برساند. کشور ما می‌تواند ملتی بزرگتر از آمار کنونی ملت ما را هم اداره کند؛ می‌تواند خود را در سطح بالایی از پیشرفت و توسعه در میان ملت‌های عالم قرار دهد؛ و همچنان که در سند چشم‌انداز بیست ساله اعلام شده است, می‌تواند از جهات مختلف رتبة اول را در منطقه حائز شود. اینها توانایی‌های ملت ماست؛ اینها را ملت ما به برکت وحدت کلمه, به برکت پرچم برافراشتة اسلام, و به برکت ایمان عمیقی که در دل‌های شماست, تاکنون به دست آورده است و باز هم می‌تواند پیش برود و به چشم‌انداز زیبا و شایستة ملت ایران دست پیدا کند.
          ملتی به موفقیت دست پیدا می‌کند که از اراده و عزم راسخ خود کم نگذارد و بتواند با قدرت تمام و با وحدت کلمه این راه را طی کند. چنین ملتی پیروز است. شما هم بحمدالله تا امروز پیروز شده‌اید؛ بعد از این هم ان‌شاءالله پیروز خواهید شد.

            ????

         (انتخابات ریاست جمهوری از جدی ترین , پرشورترین و پر جاذبه ترین صحنه‌های مشارکت ملی است و می تواند در سرنوشت کشور تاثیر فراوانی داشته باشد) .انتخابات پرشور , نظام جمهوری اسلامی را جوانتر از آنچه هست خواهد کرد و روز نویی را برای مردم به ارمغان می آورد بهمین علت از اساسی ترین مسایل کشور است . (انتخابات جلوه بسیار زیبا و جذاب مشارکت عمومی و مهمترین گام برای پیگیری اهداف و خواسته‌های فردی و اجتماعی است) و(آحاد مردم با شناخت دقیق نامزدها , فرد مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد.)رییس جمهور بعنوان موثرترین فرد می‌تواند در آبادانی و پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم نقش بسیار اساسی ایفا کند . رییس جمهور منتخب ملت وظایف تاریخی و سنگینی بر عهده دارد و می تواند با استفاده از ظرفیتها و امکانات فراوان قانونی , گرههای زندگی مردم را بگشاید . مردم در انتخاب رییس جمهور دقت کنند که هر دوره یک خصوصیت دارد خصوصیت امروز, شخصی را می طلبد که با همه وجود خود را خدمتگذار مردم بداند و برای پیشرفت همراه با عدالت تلاش کند
         
          ?
         
          باید در زیر سایه پرمهر نظام اسلامی , فقر و هر گونه تلخکامی از جامعه رخت بربندد. در جمهوری اسلامی ارزشهای معنوی هر فرد , تعیین کننده رتبه اوست و نه ثروت و قدرت او .( مشارکت عمومی در انتخابات مهمتر از هر چیز دیگر است چرا که نشاندهنده همبستگی ملی است و همبستگی ملی نیز کشور را در مقابل هر توطئه‌ای مصون می‌سازد ), اما انتخاب نامزد اصلح نیز در میان نامزدهای صالحی که صلاحیت آنها تأیید می‌شود , دارای اهمیت فراوانی است. هنر مردم این است که در انتخابات کسی را که برگزینند که به فکر دین و دنیا و فرهنگ ملت باشد و بتواند بار عظیم پیگیری اهداف مادی و معنوی نظام را بر دوش گیرد.
                  
          ??
         
          هدف نهایی اسلام آن است که مردم از معیشتی شایسته , آسودگی و امنیت خاطر و آزادی فکر و اندیشه برخوردار باشند. اسلام در هیچ اوضاع و شرایطی از تحقق عدالت نمی‌گذرد . همه مسوولان کشور باید در عمل , عدالت را برای مردم ایران و ملتهای مشتاق نظام اسلامی , معنا کنند . برگزیده شدن صالح‌ترین و شایسته ترین فرد در این انتخابات , زمینه تشکیل دولتی قوی و متکی به آرای ملت را فراهم می‌آورد تا گرههای موجود باز شود و با تلاش مضاعف مسوولان روند «توسعه و پیشرفت توام با عدالت » شتاب گیرد . (قدرتمندان ظالم جهان با «زوروزرو تزویر» در صددند بر دین و دنیا و فرهنگ ملت ایران تسلط یابند اما ملت بیدار ایران با وحدت کلمه و همبستگی ملی , روز به روز نیرومندتر می‌شود و زیر بار چنین زورگویی‌ها و قلدرمابی‌ها نمی‌رود .)
                            
          ?
         
          باید حلقه سازندگی‌ها توفیقها و پیشرفتها را به زندگی مردم متصل کرد و با برنامه ریزی عدالتخواهانه و تلاش بی وقفه فقر را از کشور برچید , فساد را ریشه کن کرد شکاف فقیر و غنی را از بین برد و با تحقق عدالت اجتماعی و عمق بخشیدن به باورهای دینی و ملی , ایران را به الگویی توانا , مقتدر , پیشرفته و شایسته این ملت تبدیل ساخت . (درسال همبستگی ملی ومشارکت عمومی, انتخابات بسیار مهم ریاست جمهوری را نیز در پیش داریم که مشارکت ملی در این عرصه و انتخاب رییس جمهوری شایسته , از لحاظ مسایل داخلی و خارجی , بسیار مهم است).
         
                 
          شهیدان و ایثارگران تجلی قدرت پروردگار و دست حمایت خداوند از این ملتند. تنها در سایه مجاهدت است که هویت آبرو , استقلال و آزادی هر ملت حفظ می‌شود . مطهری هیچگاه در استفاده از ذخیره گرانبهای علمی خود سستی نکرد بگونه‌ای که امروز هم فضای فکری جامعه مرهون افکار و نیازمند آثار و اندیشه‌های اوست . دشمن همه روحانیت را هدف قرار داده چرا که روشنگری دینی مهمترین سلاح جامعه اسلامی در مقابل حملات دشمن است و روحانیت در استفاده از این سلاح نقش اساسی بر عهده دارد .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مباشری 90/12/4:: 6:49 صبح     |     () نظر


----------

Java Codes