سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، ریختن خون (قربانی) و غذا دادن به مردم و یاری کردن دادخواهان را دوست دارد . [امام باقر علیه السلام]
سیاسی اجتماعی ومناسبت ها
لینک‌های روزانه
پیوندها

مردم ولی نعمت مسئولان
حقّاً ملت عظیم‏الشّأن ما بعد از گذشت سالهاى متلاطمِ ابتداى انقلاب تا امروز، توانسته است آگاهى و هوشیارى خود را در زمینه‏هاى مختلفِ مورد علاقه یک ملت ارتقاء بخشد. خداى متعال را بسیار سپاسگزاریم که این توفیق را به ملت ما داده است. هرچه در طول سالهاى متمادى، بدخواهانِ این ملت و این کشور خواسته‏اند که مردم را از حضور در صحنه‏هاى عمومى کشور دور کنند، موفّق نشده‏اند و على‏رغم آنها، مردم شرکت گسترده و افتخارآفرینى در تعیین سرنوشت کشور داشته‏اند و این موجب تحسین هر بیننده‏اى است. امیدواریم که خداى متعال این ملت بزرگ و فهیم و هوشیار و مؤمن و نجیب را مشمول تفضّلات ویژه خود قرار دهد.
همان‏گونه که بارها عرض کرده‏ایم، این ملت در حدّ توان خود، براى تحکیم نظام اسلامى و موفّقیت مسئولان تلاش کرده است. مسئولان هم باید متقابلاً نسبت به این ملت، با همین دید و با همین احساس دِین وارد صحنه‏هاى کار شوند. همه کسانى که مسئولیتى در این نظام بر عهده گرفته‏اند، باید قدر این ملت را بدانند و تلاش کنند وظایفى را که در قبال این ملت مؤمن و شجاع و آگاه بر دوش آنهاست، با همه کوشش و وسعِ خود به انجام رسانند. ... همه کسانى که در دولت جدید حضور پیدا خواهند کرد، باید خود را در مقابل مردم، مسئول و خدمتگزار بدانند و آنها را ولى‏نعمت خود محسوب کنند. همین‏طور هم هست؛ مردم ولى‏نعمت مسئولان هستند. این حضور و اراده مردم است که این نظام را اقتدار بخشیده است. مردم نشان داده‏اند که آگاهانه و هوشیارانه در صحنه‏هاى گوناگون حضور خواهند داشت.

فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهورى اسلامى‏ به مناسبت ولادت نبى‏اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) 20/3/1380

 

راسخ کردن پایه های دینی در اذهان مردم
عمق بخشیدن به ایمان مردم و هدایت قلبی و معنوی انسان هادر یک جامعه اولین وظیفه مسئولان امر است
«انّا ارسلناک شاهدا و مبشّرا و نذیرا و داعیا الى اللَّه بأذنه و سراجا منیرا»؛ این وظیفه پیغمبر است؛ همین پیغمبرى که امروز روز ولادت اوست. ما مى‏خواهیم همان راه را برویم. «هو الّذى بعث فى الأمیّین رسولا منهم یتلوا علیهم ایاته و یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمة»؛ تزکیه و تعلیم، جزو وظایف اصلى پیغمبر است. در جوامع اسلامى، مسئولان باید همان راه را بروند؛ باید تعلیم دهند و تربیت کنند؛ باید ایمان دینى را در ذهنها تقویت و راسخ کنند. این جزو وظایف ماست؛ این سپاسگزارى ما در مقابل این ملت است؛ این شکرانه ما در مقابل خداى متعال است که این نعمتهاى بزرگ - این حضور مردمى - را به ما داده است. این دلها دست خداست. توجّه و اقبال و حضور و عزم و اراده و شوق مردم، نعمتهاى بزرگ الهى است که ارزانى ما کرده است. باید اینها را شکر بگوییم. شکرانه این نعمت به این است: در راه اصلاح امور زندگى و تقویت ایمان دینى مردم باید همه تلاش خودمان را بکنیم

فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهورى اسلامى‏ به مناسبت ولادت نبى‏اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) 20/3/1380

 

سرلوحه کار مسئولان
گزینش خوب - مسئولیت و خدمت را برای بهره دنیایی نخواستن
من مى‏خواهم این نکته را هم عرض کنم که دولتمردان جمهورى اسلامى باید قدر این فداکارى مردم و حضور آنها در صحنه را بدانند. مبادا مسئولینِ بخشهاى مختلف کشور، در تحلیل اشتباه کنند و خیال کنند که شرکتِ وسیعِ مردم در انتخابات، معنایش این است که آنها از یکایک کارهاى مسئولین خشنودند. این طور نیست. مردم، انقلاب را دوست دارند، امام را دوست دارند، دولت جمهورى اسلامى را دوست دارند، نظام را دوست دارند. اما معنایش این نیست که مردم، روى یکایک کارهاى مسئولین بخشهاى مختلف، صحّه مى‏گذارند.
مسئولین باید حواسشان راجمع کنند. باید به خودمان برگردیم. همه ما باید ببینیم کارهایمان چقدر براى این مردمِ فداکار و عزیزو هوشمند و با گذشت، شایسته است. اگر دیدیم که بخشى از کارهاى ما شایسته نیست و این را فهمیدیم، مردانه همّت کنیم و به اصلاح کارمان بپردازیم. مردم این را از مامى‏خواهند. مردم این را از مسئولین مى‏خواهند. مسئولین باید دو چیز را در سرلوحه کارهایشان قرار دهند: یکى گزینشِ خوب. یعنى انسانهاى پاک، امین، دلسوز، صمیمى و مردم دوست را انتخاب کنند. براى این کار بزرگ، یار گرفتن کار مهمّى است. این طور نباشد که به هرکس و ناکسى اعتماد کنیم و مردم را با کسى مواجه کنیم که براى آنها، یا براى کار آنها ارزشى قائل نباشد و به فکر خودش باشد. این، یک نکته است که مسئولین باید رعایت کنند.
دوم این‏که، این خدمت و این مسئولیت را براى بهره دنیایى خودشان نخواهند

فرازی از بیانات مقام معظم رهبرى‏ در جمع علما، طلّاب و روحانیان، در آستانه ماه «محرّم» 26/3/1372

رسالت و وظایف رئیس جمهور
ما از کسى که به عنوان رئیس جمهور انتخاب مى‏شود، انتظار داریم که خود را خدمتگزار مردم بداند و آنچه را براى دین و دنیاى این مردم مورد نیاز است، در محدوده اختیارات قانونى خود، با همه وجود انجام دهد. بدیهى است که اکثریت مردم، متدیّن و انقلابى هستند و مایلند آنچه براى رفاه و سعادت دنیوى آنها انجام مى‏گیرد، در چهارچوب احکام و مقرّرات اسلامى باشد.

مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما پس از رأى گیرى «انتخابات ریاست جمهورى 2/3/1376


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مباشری 90/12/4:: 6:52 صبح     |     () نظر


----------

Java Codes