سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون دانشمند بمیرد، همه چیز حتی ماهیان در دریا بر او بگریند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
سیاسی اجتماعی ومناسبت ها
لینک‌های روزانه
پیوندها

وضع امروز کشور، آینده بهتر و روشن‏تر را نوید مى‏دهد

دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامى با نخبگان و برگزیدگان استان کردستان در تاریخ 19/2/ 1390، یکى از دیدارهاى کوتاه اما پرمغزى بود که در آن معظم له بر نکات مهمى تأکید ورزیدند که شایسته است که در شرایط کنونى، یکبار دیگر به این نکات به صورت دقیق‏ترى توجه نماییم.

  اولین نکته‏اى که رهبر معظم انقلاب اسلامى بر آن تأکید فرمودند، مسأله وحدت کشور و تلاش براى حفظ آن است که در این میان، شهدا به عنوان نماد فدائیان وحدت و مردم استان کردستان به عنوان قهرمانانى که در برابر تلاش دشمن براى بر هم زدن وحدت کوشش کرده‏اند، مورد توجه قرار گرفته‏اند. در همین راستا شایسته است که همگان مسأله وحدت را مورد توجه قرار دهند و بکوشند که از این طریق در راه پیروزى ملت، گام‏هاى مستحکم‏ترى برداشته شود.

    مسأله دوم این است که دستاوردهاى کنونى کشور مرهون شهدا و نیز فداکارى همه ملت است و باید توجه داشت که دشمن در مقاطع مختلف کوشیده است که در راه پیشرفت و سعادت ملت ایران مشکلاتى را فراهم آورد که این مشکلات البته ملت ایران را با سختى‏هایى روبه‏رو ساخته است اما در نهایت نتوانسته است مانعى بر سر راه پیروزى ملت گردد و در نهایت ملت از این مشکلات به خوبى عبور نموده است. دشمن در دوره‏هایى تلاش نمود تا با تزویر و حتى ارعاب و تلاش‏هاى جدایى‏طلبانه، کشور را با مشکل مواجه سازد، در دوره‏اى مسأله جنگ تحمیلى را پیش آورد و در دوران‏هایى با تبلیغات روانى علیه ملت ایران اقدام نمود و سرانجام در زمینه ترور بزرگان کشور هر چه توانست انجام داد و نیز روش‏هاى دیگرى از جمله انقلاب مخملین و... را امتحان نمود اما همه این‏ها با رهبرى حکیمانه والهی حضرت امام (ره )و مقام معظم رهبری و حمایت ملت ناکام ماند و به لطف الهى اکنون کشور در وضع کنونى، آینده بهترى را در پیش دارد و مسیر حرکت ملت به سوى سعادت و پیشرفت است. در چنین شرایطى باید همگان را به تلاش مجدانه و جهاد خالصانه دعوت کرد و خاطرنشان ساخت که دعواهاى بیهوده و مسائل حاشیه‏اى نباید مسؤولان را به خود مشغول سازد و همگان باید در مسیر خدمت به کشور و تلاش شبانه‏روزى براى حرکت به سوى اهداف از هر مسأله حاشیه‏اى پرهیز نمایند و بدون حاشیه‏سازى و حاشیه پردازى به مسائل اصلى کشور توجه داشته باشند.

در یک نگاه تحلیلی محورهای مورد اشاره در فرمایشات مقام معظم رهبری را در ابعاد زیر میتوان برشمرد:

 1. وحدت و همدلى‏

 جمهورى اسلامى ایران در شرایط کنونى که کشور در مسیر پیشرفت قرار گرفته است و زیربناهاى لازم براى حرکت به سمت اهداف انقلاب اسلامى و ساختن کشور نیز فراهم است، بیش از همیشه نیازمند وحدت و همدلى است. ملت ایران که در طول سه دهه گذشته توانسته است مشکلات بسیارى را پشت سر بگذارد و به دستاوردهاى عظیمى نیز دست یابد و خصوصا در سال‏هاى اخیر توانسته است گامهایى مهم در جهت عدالت و ساختن کشور بردارد، در اوضاع کنونى نیازمند حفظ وحدت و همدلى است تا از این طریق در راه پیشرفتى که ملت در پیش گرفته است و مسؤولان قواى مختلف کشور نیز مجدانه در راه آن تلاش مى‏کنند، خللى ایجاد نشود. بر همین اساس است که مى‏توان بیان داشت که اولین نکته‏اى که رهبر معظم انقلاب اسلامى بر آن تأکید فرمودند، مسأله وحدت کشور و تلاش براى حفظ آن است که در این میان شهدا به عنوان نماد فدائیان وحدت و مردم استان کردستان به عنوان قهرمانانى که در برابر تلاش دشمن براى بر هم زدن وحدت کوشش کرده‏اند، مورد توجه قرار گرفته‏اند.

2. فداکارى‏هاى همه ملت‏

نکته دومى که باید به آن توجه نمود این است که ملت ایران در راستاى رسیدن به دستاوردهاى بزرگ کنونى که حقیقتا در جهت ایجاد ایرانى شایسته ملت بزرگ ایران حرکت مى‏نماید، فداکارى‏ها و رشادت‏هاى فراوانى از خود نشان داده‏اند. در طول سالهاى گذشته، دشمنان ملت ایران تلاش‏هاى فراوانى نموده‏اند تا بر سر راه پیشرفت ملت ایران مشکلاتى را ایجاد نمایند.

 از اولین روزى که در ایران اسلامى نظام مقدس جمهورى اسلامى شکل گرفت، دشمن به شیوه‏هاى مختلف در صدد از میان برداشتن این نظام بوده است. اگر بخواهیم نگاهى به بخشى از فهرست طولانى تلاش دشمن در این زمینه داشته باشیم، مى‏توان موارد زیر را بیان کرد:

 تلاش براى نفوذ در نظام اسلامى و ایجاد انحراف در آن در دولت موقت‏

تلاش براى ایجاد درگیرى داخلى از طریق درگیرى‏هاى جدایى‏طلبانه مانند کردستان و ترکمن‏صحرا

 تلاش براى فعالیت‏هاى سازمان‏یافته جاسوسى و اقدامات ضد انقلابى در لانه جاسوسى‏

 تلاش براى ایجاد کودتا و سرکوب نظامى مردم‏

 تلاش براى شکست انقلاب ملت ایران از طریق جنگ همه‏جانبه و تحمیل جنگ بر ملت ایران‏

 تلاش براى ایجاد اختلافات داخلى میان گروه‏هاى مختلف درون نظام در مقاطع مختلف‏

 استفاده از ابزار جنگ روانى و ناامید کردن ملت‏

 استفاده از ابزار محاصره اقتصادى و دارویى و...

 استفاده از ابزار ارعاب و تهدید و...

 استفاده از ابزارهاى دیپلماتیک و بازى‏هاى بین‏المللى مانند بازى دادگاه میکونوس و حوادث پس از آن‏

استفاده از سازمان‏هاى بین‏المللى و ابزارهاى تحریم بین‏المللى‏

استفاده ابزارى از مسائلى مانند پرونده هسته‏اى و پرونده حقوق بشر و...

 تبلیغات روانى براى القاى جنگ قدرت داخلى در نظام در مقاطع مختلف‏

 تلاش براى بدبین کردن مردم به مسؤولان و نظام و سلب اعتماد مردم از نظام‏

 تلاش براى دو دسته یا چند دسته کردن مردم و در برابر هم قرار دادن آن‏ها

استفاده از ابزار ترور بزرگان و شخصیت‏هاى برجسته و تاثیرگذار

استفاده از ابزار ترور براى ایجاد درگیرى‏هاى سیاسى داخلى و...

استفاده از ابزار ترور براى جلوگیرى از پیشرفت‏هاى علمى و تکنولوژیک ملت‏

استفاده از روش‏هاى انقلاب‏هاى رنگین و مخملین‏

استفاده از نیروهاى نفوذى و فاسد براى تخریب چهره نظام اسلامى و صدمه به آن‏

و صدها روش و شیوه دیگر

 این درحالى است که ملت ایران در برابر همه این اقدامات دشمن با تمسک به حبل ایمان و استقامت و با پیروى از رهبرى داهیانه حضرت امام خمینى - رحمت الله علیه - و پس از ایشان حضرت آیت الله خامنه‏اى توانسته‏اند به خوبى امتحان بدهند و از این آزمون‏هاى سخت و جانکاه موفق و پیروز بیرون آیند. برهمین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامى در این دیدار ضمن تمجید از مردم کردستان و بیان این که صمیمیت و وفادارى مردم کردستان به نظام جمهورى اسلامى، فوق‏العاده و در کمتر جایى مشاهده مى‏شود، به فشار گروهکها و ایجاد فضاى رعب و وحشت در کردستان در اوایل انقلاب اشاره کردند و افزودند: مردم کردستان همواره وفادارى خود را به نظام نشان داده‏اند و تبلیغات پیچیده دشمن هم نتوانسته است این خصوصیت ارزشمند را تحت تأثیر قرار دهد.

حضرت آیت الله خامنه‏اى از علما و بزرگان کردستان خصوصاً شهید شیخ الاسلام و جناب آقاى مجتهدى یاد کردند و گفتند: دشمنان وحدت ملى و پیشرفت کشور نتوانستند حقایق سفر کردستان را تحمل کنند لذا انتقام حقیرانه‏اى از شهید شیخ الاسلام گرفتند و این شخصیت فرزانه و مظلوم را به شهادت رساندند.

3. پیروزى ملت ایران و پیشرفت به سوى اهداف‏

در چنین فضایى است که باید توجه داشت که این پیروزى‏هاى ملت، گوهرى گرانقدر است که به این سادگى به دست نیامده است و حرکت کنونى ملت ایران به سوى اهداف متعالى خویش حرکتى نیست که بتوان آن را امرى ساده دانست. بلکه این حرکت حاصل مجاهدتى سخت‏کوشانه و اقداماتى فداکارانه بوده و هست. از این روست که همه مسؤولان کشور باید توجه داشته باشند که وظیفه اصلى آن‏ها خدمت به مردم و تسهیل روند حرکت به سوى اهداف انقلاب و اسلام است. به لطف خداى متعال در حال حاضر مسؤولان کشور در قواى مختلف با جدیت هرچه تمامتر مشغول کار و خدمت و مجاهدت هستند و مى‏کوشند تا در میدان خدمت به ملت، گوى سبقت را از یکدیگر بربایند. با این همه باید توجه داشت که همه مسؤولان باید از حاشیه‏سازى و حاشیه‏پردازى خوددارى نمایند و در عرصه پیشرفت ملت ایران از هر گونه مشکل و معضلى جلوگیرى به عمل آورند.

 4. وضع امروز کشور، آینده بهتر و روشن‏تر را نوید مى‏دهد

 نکته نهایى که توجه به آن بسیار مهم است، این است که در شرایط کنونى باید روح امید و خوش‏بینى به آینده کشور را که مسأله‏اى حقیقى و واقعى است در میان همه ملت دمید. به راستى کشور اکنون در وضعى قرار دارد که آینده بهتر و روشن‏ترى را نوید مى‏دهد. این یک تعارف یا شعار نیست. کشور ما اکنون در فضایى قرار گرفته است و گام در راهى‏نهاده است که تداوم آن و خوددارى از حاشیه‏سازى و حاشیه‏پردازى در آن مى‏تواند به آینده بسیار روشنى دست یابد. بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامى ضمن سخنان اخیر خود، خاطرنشان ساختند که ملت ایران با حرکت روشن‏بینانه، مجدانه، مستمر و مستقیم خود از لحاظ «علمى، اجتماعى، آبروى سیاسى و عزت ملى» به جایگاهى برتر از گذشته رسیده است.

 ایشان با اشاره به اعتراف دشمن به اقتدار، عزت و جایگاه والاى جمهورى اسلامى ایران در منطقه، خاطرنشان کردند: مافیا و امپراطورى تبلیغاتى دشمن از روز اول پیروزى انقلاب هرچه توانست علیه این نظام تبلیغات کرد اما نظام اسلامى نه در مقام ادعا بلکه در عمل، با حرکت در مسیر پیشرفت، این ترفندها را باطل و خنثى کرد.

رهبر انقلاب افزودند: اکنون نام جمهورى اسلامى ایران، برجستگان و اهداف والاى آن با شیرینى و عظمت در میان ملتها یاد مى‏شود و این کشور، آبروى بالایى در دل ملتها دارد.

 ایشان پشتوانه پیشرفت ایران را حرکت مجدانه، مسلمانانه، متعبدانه و روشن‏بینانه دانستند و خاطرنشان کردند: ملت ایران با تلاش خود، این پیشرفتها را به دشمن تحمیل کرد و وضع امروز کشور، آینده بهتر و روشن‏تر را نوید مى‏دهد.

 رهبر انقلاب اسلامى با اشاره به دهه عدالت و پیشرفت، افزودند: کشور از اتحاد، پیشرفت و میل به حرکت علمى برخوردار است ضمن آن‏که در زمینه عدالت، کارهاى برجسته و کم‏نظیرى انجام شده است.

 حضرت آیت الله خامنه‏اى به ضرورت ایفاى نقش هر استان در پیشرفت کشور تأکید و خاطرنشان کردند: هر مجموعه استانى باید در مسابقه مثبت تلاش و پیشرفت، سهم خود را ادا کند و استان کردستان و نخبگانش هم تلاش کنند برجستگى خود را در این زمینه نشان دهند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مباشری 90/4/5:: 12:17 عصر     |     () نظر


----------

Java Codes