سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ مردم نزد خداوند، کسی است که مردم از زبانش بترسند . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
سیاسی اجتماعی ومناسبت ها
لینک‌های روزانه
پیوندها

3-شعار اسلام خواهی
اگر در ابتدای نهضت مردم  ایران علاوه بر توده مردم اندک گروه هایی با مشی سوسیالی یا لیبرال غربی نیز بودند با گسترش نهضت این اقلیت به حاشه رفته و آنچه که نمود پیدا کرد شعارهای الله اکبر و اسلام خواهی میلونها مسلمان ایرانی بود که کاخ 2500 ساله ستمشاهی را ویران کرد در نهضتهای منطقه نیز با تمام تلاشی که از سوی امپریالیسم رسانه ای صهیونیستها صورت گرفت که اعتراضات مردم را معیشتی و اقتصادی و برای بدست آوردن آزادی غربی وانمود کنند اما شعارهای کوبنده ملتها تمام این تبلیغات را خنثی کرد. اوج تجمعات در این کشورها بعد از نماز جمعه شکل می گیرد و نمازهای صدها هزار نفری به سمبا ثابت این اعتراضات تبدیل شده است که کسی نمی تواند ان را انکار کند.
4- خصومت جدی با صهیونیسم
یکی از شعارهایی که از اول در نهضت ایرانیان اسلامی داده شد و اکنون پس از 33 سال هنوز استمرار دارد صهیونیسم ستیزی است. در نهضت‌های منطقه نیز اولویت قیام‌ها در کشورهایی است که حاکمان آنان بیشترین ارتباط را با ر‍ژیم صهیونیستی دارند و پیمان‌های مشترک نظامی اقتصادی و سیاسی با این رژیم صهونیستی داشته‌اند. در شعارهایی نیز که از سوی مردم منطقه سر داده می‌شود شعارهای ضد اسرائیلی و برائت از حاکمان وابسته به این رژیم بسیار پررنگ است.
5- مردمی بودن
یکی از وی‍ژگی‌های انقلاب اسلامی مردم ایران این بود در حالی که احزاب سیاسی باصطلاح منتقد خواستار برخی تغیییرات جزئی در داخل دولت و نهایتا تعویض نخست وزیر بودند مردم سرانگشت اشاره خود را متوجه شخص شاه کردند و نهضت خود را تا ساقط کردن حکومت 57 ساله پهلوی پیش بردند .در نهضت‌های اسلامی منطقه نیز این مردم و توده‌های مسلمان هستند که در صف اول معارضین ایستاده‌اند و حضور احزاب خصوصا احزاب غیراسلامی بسیار کمرنگ است.
در پایان باید گفت نهضت‌های اسلامی منطقه صرف نظر از اینکه کدام یک از آنها به پیروزی کامل برسد، کدام یک به انحراف کشیده شود و کدام یک احیانا شکست بخورد، اما یک وجه مشترک در میان همه آنها هویداست و آن بیدار شدن مردم خاورمیانه بعد از چند دهه رخوت و سستی است. این رویدادها آنان را به دست گرفتن آینده خود امیدوارساخت و اکنون این باور را دارند که اگر ملت یکپارچه چیزی را بخواهد تمامی ابرقدرتها حتی آمریکا نمی‌توانند مقابل آنان مقاومت کنند و تسلیم خواهند شد. در ضمن در صورت باقی ماندن هر کدام از حکام منطقه در مسئولیت خود در پس این رخدادها آنان از این پس دست به عصا راه خواهند رفت و در هر اقدام و تصمیمی، چشمی هم به ملت خود و باورهای آنان خواهند داشت نکته ای که تاکنون کمتر مورد توجه این خودکامگان غربگرا بود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مباشری 90/6/30:: 11:7 صبح     |     () نظر


----------

Java Codes