سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، ثمره حکمت است و درستی از شاخه های آن . [امام علی علیه السلام]
سیاسی اجتماعی ومناسبت ها
لینک‌های روزانه
پیوندها

اهداف و برنا مه های دشمن مقابله با حضور مردم در صحنه انتخابات

 

کمرنگ کردن و بی رونق کردن انتخابات
امروز تبلیغات دشمنان سوگندخورده‏ى این ملت متوجه این است که این انتخابات را کمرنگ و بى‏رونق کند. معناى کار آنها چیست؟ از انتخابات شما ضرر مى‏بینند. انتخابات شما جمهورى اسلامى را در دنیاى اسلام و در افکار عمومى عالم بدرستى معنى مى‏کند؛ آنها از این ناراحتند؛ لذا با انتخابات مخالفند. اگر به تبلیغات دشمنان نگاه کنید، مى‏بینید همه بر ضد انتخابات است. گاهى به‏طور صورى ممکن است از یک نامزد انتخابات حمایت کنند - با تفسیرى که خودشان دارند - اما حقیقت این است که از اصل انتخابات ناراحتند و نمى‏خواهند انتخابات پُرشورى در این کشور اتفاق بیفتد. البته من امیدوارم و به خداى متعال توکل و اعتماد دارم و مى‏دانم که ملت عزیز ما در این آزمایش هم در مقابل دشمن، سربلند بیرون خواهد آمد.

فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در مراسم شانزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینى (ره) 14/3/1384

 

تلاش دشمن مبنی بر سست کردن پایه های ایمان و عمل مردم
آنچه که بدخواهان و دشمنان این ملت در پى آن هستند، سلب این انگیزه و ایمان از مردم است. همه باید در مقابل آن اقدام کنند. تلاش دشمن این است که مردم را از نظام اسلامى دلسرد کند؛ اما تلاش مسئولان نظام اسلامى باید این باشد که با عمل خود - نه فقط با زبان خود - مردم را نسبت به خویش دلگرم و امیدوار کنند. تلاش دشمن این است که پایه‏هاى ایمان و عقیده و عمل دینى را در مردم سست کند؛ اما مسئولان باید بعکس، خود را موظّف و متعهّد بدانند که پایه‏هاى ایمان دینى را در دلها محکم کنند. در کشور ما با این جمعیت عظیم جوانان، یکى از اولویّتهاى اساسى این است: همه مسئولان - در درجه اوّل، مسئولان دولتى و همچنین دیگران - باید همّتشان بر این باشد که دلهاى پاک این جوانان را با نور اسلام منوّر کنند؛ پایه‏هاى ایمان را در دل آنها مستحکم نمایند و نگذارند بر اثر سوء رفتار، سوء تشخیص، سوء تبلیغ، بد فهمیدن حقایق، بد ادا کردن حقیقتهاى روشن و میدان دادن به افکار مخرّب، دلهاى این جوانان از جاده حقیقت منحرف شود. این مسئولیت بزرگى بر دوش ماست.

فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهورى اسلامى‏ به مناسبت ولادت نبى‏اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) 20/3/1380

 

دانایی و تصمیم گیری یک ملت دلیل عصبانیت آمریکاو مستکبران عالم
آنچه امروز براى استکبار جهانى یک خطر تلقى مى‏شود، این است که ملت‏هاى مسلمان هویت و شخصیت و اصالت و استقلال خود را جدى بگیرند. همان‏طور که عرض کردیم، آنها دلشان مى‏خواهد کشورهاى منطقه‏ى اسلامى، کشورهاى شرق، کشورهایى که به دلایل گوناگون از کاروان پیشرفت علم عقب مانده‏اند، همیشه در حضیض نادانى و ناتوانى بمانند. آنها با هر پیشرفتى در هر کشور عقب‏افتاده مخالفند. آنها وقتى مى‏بینند کشور عقب‏افتاده‏ى دوران رژیم طاغوت، امروز تبدیل به کشورى شده است که در زمینه‏هاى علمى و صنعتى داراى شجاعت است و در میدان‏هایى وارد کار صنعتى و فناورى‏هاى پیچیده شده که احساس مى‏کنند سال‏هاى متمادى پیش رفته است، احساس خطر مى‏کنند.
آنچه امریکا و دیگر مستکبران عالم را عصبانى مى‏کند، این است که یک ملت خودش بخواهد بداند و تصمیم بگیرد.
امریکا به کشور ما و مردم ما و بسیارى از ملت‏هاى دیگر مى‏گوید شما تصمیم نگیرید تا من براى شما تصمیم بگیرم؛ شما انتخاب نکنید تا من برایتان انتخاب کنم؛ شما از منابع خود بهره‏بردارى نکنید تا من بتوانم از آن بهره‏بردارى کنم. حرف امریکا این است که سلطه و دخالت و حضور و پنجه‏افکندنِ ما بر کشور و منابع خودتان را قبول کنید؛ اگر قبول نکنید، شما را به حمایت از تروریسم و ضدیت با حقوق بشر و چیزهاى دیگر متهم مى‏کنیم.
ملت ما نشان داده است که در مقابل چنین زورگویى و تهدیدى، و در مقابل چهره‏ى وقیح زمامداران امریکا مشت‏هاى خودش را گره مى‏کند؛ مى‏گوید ما با هر کس که استقلال و هویت و منافع ملى و حیثیت ما را تهدید کند، مقابله مى‏کنیم و بر دهان او مشت مى‏کوبیم

فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در اجتماع بزرگ مردم کرمان 11/2/1384

 

اولین خواسته دشمنان برگزارنشدن انتخابات نهم ریاست جمهوری
یک جمله هم راجع به انتخابات عرض کنم. البته این بحث‏ها دامنه‏دار است و غالباً نیمه‏کاره مى‏ماند. بنده معتقدم که در این انتخابات، ملت باید به عنوان یک تکلیف و یک حق شرکت کند. البته من راجع به انتخابات در سخنرانى کرمان و سخنرانى‏هاى دیگر در همین سفر مفصل صحبت کرده‏ام؛ اما آنچه الان عرض مى‏کنم، از دیدگاه چالش‏هاى دشمنان با انتخابات است. دشمنان ما مى‏خواهند اصلاً انتخابات برگزار نشود. چرا؟ براى این‏که بتوانند شاهدى بیاورند که در ایران مردم‏سالارى و دمکراسى نیست. وقتى ما انتخابات برگزار مى‏کنیم، حربه‏ى آنها گم مى‏شود. بنابراین اولین خواسته‏هاى آنها برگزار نشدن انتخابات است؛ کما این‏که زمان برگزارى انتخابات مجلس هفتم هم تلاش کردند انتخابات را تعطیل کنند؛ اما خدا نگذاشت. آنها خیلى تلاش کردند؛ انواع و اقسام راه‏ها را پیمودند و بعضى از عناصر غافل داخلى را هم به کار گرفتند؛ اما «انهم یکیدون کیدا و اکید کیدا»؛ خداى متعال مکر آنها را پاسخ داد و جلویش را گرفت و بحمداللَّه انتخابات خوب برگزار شد. در این انتخابات هم اولین هدف آنها این است که انتخابات برگزار نشود.
گام دوم این است که اگر نتوانستند، انتخابات را متهم کنند. خواهند گفت در انتخابات تقلب شده؛ خواهند گفت انتخابات تبعیض‏آمیز است؛ خواهند گفت چرا فلانى رد صلاحیت شد؛ چرا فلانى نیامد؛ چرا فلانى آمد. در هر صورت این حرف‏ها را مى‏زنند. اگر ما به جاى سالى یک‏بار، هفته‌ای یک انتخابات هم داشته باشیم، باز این حرف‏ها را خواهند زد. آن‏جایى هم که رد صلاحیت نیست، باز همین حرف‏ها را مى‏گویند. در انتخابات دور دوم شوراها مطلقاً رد صلاحیت نبود. همان آدم‏هایى که واقعاً به نظام عقیده‏یى ندارند، آمدند در انتخابات شرکت کردند و به‏خاطر بى‏اعتنایى مردم رأى هم نیاوردند؛ اما باز هم حرف مى‏زنند! به‏هرحال اینها انتخابات را زیر سؤال مى‏برند. دشمن با یک انتخابات موفق، سراسرى و پُرشور مخالف است.

فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان کرمان 19/2/1384

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مباشری 90/12/4:: 6:52 صبح     |     () نظر


----------

Java Codes